برند و برند سازی

10توصیه عملی و کاربردی از آموخته های مایکل پورتر

* مزیت رقابتی به معنی غلبه بر رقیبان نیست. بلکه به معنی ایجاد یک ارزش منحصر به فرد برای مشتریان و مخاطبین است.

* تلاش برای بهترین بودن یک رویکرد شهودی اما مخرب به سوی رقابت است

* نباید خود را ملزم به راضی نگه داشتن تمامی گروه های مشتریان بدانید. نشانه یک استراتژی خوب این است که برخی مشتریان را عمدا ناراضی و ناراحت کند

* بدون پیاده سازی مناسب استراتژی ، حتی بهترین آنها نیز نمیتواند سبب ساز یک عملکرد فوق العاده شوند

* انعطاف پذیری و تغییر بیش از حد به همان اندازه برای یک استراتژی مخرب و فاجعه بار است که انعطاف پذیری پائین میتواند استراتژی را تهدید کند

* اندازه بزرگ یا رشد زیاد در صورتی که سودی به همراه نداشته باشد ارزشی ندارد. رقابت یعنی سودآوری و نه سهم بزرگتر در بازار

* اگر ارزش پیشنهادی شما به یک زنجیره ارزش ویژه و متناسب با خود نداشته باشد آنگاه ارزش پیشنهادی شما اهمیت استراتژیک ندارد

* تا زمانی که استراتژی یک سازمان برای آن مشخص نسازد که چه کارهایی را نباید انجام دهد آن استراتژی بی معنی است

* استراتژیهای خوب به انتخابهای متعدد و ارتباط میان این انتخاب ها وابسطه هستند. وجود یک شایستگی اصلی به تنهایی نمیتواند یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد نماید

* پایبندی به بک استراتژی توانمندی شما را در ایجاد نوآوری و تطبیق با شرایط پر تغییر و آشفته را ازایش میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا