برند سازی شخصی (پرسونال برندینگ)برند و برند سازی

هفت روش برای بالا بردن اعتبار برند شخصی شما

برخلاف تصور عمومی ، برند شخصی سینه سپر کردن و فریاد زدن از پشت بام نیست که: به من توجه کنید look at me, look at me
قدرتمندترین راه برای شناخت نام و نشان شما این است که به دیگران این اجازه را دهید به جای شما صحبت کنند. بخش زیادی از شهرت و آوازه شما از اعتبار و عیار آن مبلغان ساخته شود.
غالبا برند شخصی یا پرسونال برند شما با توجه به عملکردتان ، ارزش و بهایی که مخاطبین به شما می دهند پیشرفت و رشد می کند. در اینجا هفت روش جهت تقویت ارزش برند شما آورده شده است تا بدون نیازبه بیان مدام اینکه چقدر عالی هستید، مردم شما را بشناسند.

 

۱. انجمن برند Brand Association

شرکت ها و کسب و کارها برای پیشرفت برند خود برای سالها از ارتباطات تجاری استفاده کرده اند. به عنوان مثال ، برند هتل های chic W برای تقویت نام تجاری خود، مارک لوازم spa ، با نام Bliss Spa ، را راه اندازی کرده است. شما می توانید از همین تکنیک استفاده کنید.
انجمن هایی که با آنها در ارتباط هستید، می توانند چیزهای زیادی در مورد برند شما بیان کنند بدون نیاز به اینکه خودتان آنها را بیان کنید. وقتی وارد حلقه های مشابه حیطه تخصصی خود می شوید ، مقداری از ارزش برند تجاری آنها به شما سابیده میشود.

 

۲. نقل قول های متخصصین Expert Quotes

یکی از قدرتمند ترین روش ها برای نشان دادن اینکه شما یک لیدر اندیشه (رهبر فکر) هستید ، نقل قول از رسانه های ملی ، شبکه های آنلاین معروف و مجلات تجاری مربوط به حوزه تخصصی شما است. یعنی جامعه تخصصی درباره شما چه میگویند.
می دانم که ممکن است به چه چیزی فکر کنید: “چرا کسی از من نقل قول می کند؟” یا “چگونه می توانم خود را به یک روزنامه نگار معروف یا یک بلاگر بشناسانم؟”
به نظر من: هر حوزه تخصصی با فکر حرفه ای، نکته ارزشمندی برای بیان دارد. پس اگر واقعا خود را بروز کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید دیده هم میشود.
نشریات یا رسانه های مهمی را که می خواهید در آنها معرفی شوید انتخاب کنید (همانهایی که می خواهید بر خوانندگان شان تاثیر بگذارید).
افراد سرشناسی که در مورد موضوع شما می نویسند را شناسایی کرده و آنها و مطالبشان را دنبال کنید. زیر مطالب آنها صمیمانه و متفکرانه اظهار نظر کنید (کامنت مثبت کاری بگذارید-کامنت مارکتینگ). برای ایجاد رابطه با آنها تماس بگیرید.
پیشنهاد کنید که می توانید منبع مفیدی برای مطالب آنها باشید – نمونه هایی از مشارکت های تخصصی که می توانید ارائه دهید.
علاوه بر این ، وارد توئیتر یا اینستاگرام شوید. روزنامه نگاران یا اینفلوئنسر ها یا بلاگرها اغلب از آن برای یافتن منابع استفاده می کنند زیرا می خواهند بدانند که چه کسی در حال حاضر درباره یک موضوع خاص صحبت می کند.

 

۳. مهارت ها Skills

بال اصلی پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی داشتن و دانستن یک مهارت و فن و یک تخصص است.
ارائه دیپلم ها ، گواهینامه ها و مدارک عالی شما، روش های خوبی در موسسات آموزشی هستند تا ارزش برند شما را بالا ببرند.
و با توجه به نیاز به یادگیری هر روزه – که من آن را آموزش تردمیلی می نامم – باید نشان دهید که داشتن مهارت بالا ، شعار شماست. ثابت کنید که شما فردی نیستید که بی عاری و تنبلی نشان شماست (حتی نشان های افتخار شما باید توسط یک مدرسه اهدا شود).

 

۴. تصدیقات _ رضایتمندیها Testimonials

وقتی درخشش و توانایی شما توسط افراد دیگر بیان می شود ، خصوصا اگر این افراد در حرفه و صنعت خود شاخص باشند ، بیشترین تاثیر گذاری را خواهد داشت. یعنی تبلیغات دهان بدهان افراد اثرگذار در حوزه شغلی شما. این موارد شامل تائیدیه ها و توصیه های LinkedIn ، توصیفات مشتری ، استوری کردن و تگ کردن شما یا پستهای شما و نقل قول های مربوط به شما است.
این کار به ویژه هنگامی ارزش بیشتری دارد که رضایتمندی از شما ، شخصیت و تخصصتان را نشان دهد. این روش ها بسیار در زمینه معرفی یک برندشخصی و ایجاد یک برند موثر و قدرتمند هستند. ولی یادتان باشد باید محتوای خوبی هم داشته باشید.

 

۵. جوایز Awards

وقتی از طرف رسانه ها ، انجمن های حرفه ای وابسته موسسات غیرانتفاعی و سایر سازمان ها جوایزی به شما اعطا می شود ، در واقع آنها شما را به عنوان راهنمای سایر افراد جامعه خود معرفی می کنند.
سالانه هزاران جایزه اهدا می شود. برای مثال جوایز AVA به برترینها در بازاریابی اینترنتی اهدا می شود و یا جوایز ایده های نوآورانه به کسانیکه در استارتاپ ها شرکت می کنند و جایزه Forbes به سی مدیر برتر. اگر کمی تحقیق کنید ، جایزه ای در شهر یا کشور خود پیدا می کنید که مناسب موقعیت و خواست شماست. البته نه اینکه آنرا بخرید. در این میان جوایزی را انتخاب کنید که شایسته برند شما و موجب تقویت آن گردد.

 

۶. اثبات اجتماعی Social Proof

زمانیکه متعهد شوید ، به طور منظم محتوای ارزشمندی را منتشر کنید که تخصص شما را نشان می دهد (فیلم های YouTube ، مقالات LinkedIn ، سخنرانی های SlideShare ، اینستاگرام ، تلگرام ، آپارات و غیره) ، شروع به ایجاد مخاطبان خاص و طرفداران پروپا قرص خواهید کرد. بشرطی که مطالب ساده و کاربردی هم باشند. وقتی مردم آنچه را که شما بیان کرده اید را می پسندند ، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند ، در واقع کار شما را تصدیق یا تائید میکنند و این موجب افزاسش شهرت و بعد محبوب شدن و دیده شدن بیشتر محتوای شما ، برند و اسم و تصویر شما میشود. یعنی مورد توجه قرار گرفتن توسط افراد بیشتر. اما یادمان باشد همه افراد مخاطب هدف برندشخصی یا برند شغلی ما نیستند. و قرار هم نیست همه مارا تائید کنند.

 

۷. داوطلبانه Volunteering

اگر آرزوی شما این است که بهترین رهبر در سازمان یا کسب و کار خود باشید ، اما نقش شما بیشتر یک فرد کمکی است ، یک نقش مهم مدیریتی و رهبری در یک سازمان تخصصی به عهده بگیرید. تا استعداد ها ، مهارت ها و علایق شما را نمایان کند.
زیرا با ماندن در نقش قبلی فرصت کمتری جهت آشکار نمودن استعداد های خود دارید.
فقط به خاطر داشته باشید کسانی که برای موفقیت شما داوطلبانه تلاش کرده اند و موجب پیشرفت شما شده اند نیز در بیوگرافی ، پروفایل آنلاین و غیره ذکر کنید.

برند شخصی یا پرسونال برند به ترکیبی از نمایش و بیان نیاز دارد. بخش “گفتن” روشی بسیار قدرتمند است که در آن سایر افراد و سازمانها نکات مثبت شما را برای سایرین نقل قول می کنند.

ویلیام آررودا-ریچ کمپانی / ترجمه و تنظیم: امید ملائکه – مدرس و مشاور تخصصی برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا