۵ کلید موفقیت برند شخصی
به این فکر کردید که دیگران در غیاب شما، چگونه شما را یاد، تعریف و تفسیر میکنند ؟
آیا آنها از شما دفاع میکنند یا سکوت ؟
یادتان باشد اگر شما حواستان به برند خود نباشد و آن را مدیریت نکنید، دیگران از طرف خود این کار را برای شما انجام میدهند که شاید باب میل شما و یا تصویر درست و واقعی شما نباشد.
حال ۵ نکته کوتاه ومهم برای داشتن برندشخصی جذابتر و قویتر را ذکر میکنیم :
۱) اصل اساسی و پایه در مدیریت استراتژیک برند شما، خودشناسی و خودآگاهی است
آگاه شوید از اینکه واقعا چه کسی هستید، چه چیزی را به بهترین نحو انجام میدهد.
به چه چیزهایی پای بندید و نگرش و بینش شما به زندگی و جهان پیرامونتان چگونهاست، بخش مهمی از برند شما از شناخت خودتان شکل میگیرد.
مواجه شدن با ضعف ها و توانایی های خود. سعی کنید نگاه بلند مدل و استراتژیک داشته باشید
۲) درست است که امروز خودفروشی (با تن فروشی اشتباه نگیرید) بهترین ابزار بازاریابی شخصی خواهد بود
اما لطفا دنبال بزور فروختن خود نباشید،
سعی کنید هر روز یک قدم بجلو باشید، آنقدر خوب باشید تا مخاطبین شما، شما را با اشتیاق خریداری کنند (یاداوری و انتخاب برند شما) و به دیگران هم پیشنهاد کنند. پس نیازی نیست مُدام بگویید من را ببینید.
وقتی متمرکز بر روی تخصص و دانش و رفتار خوبِ خود باشید، خودبخود دیده هم میشوید.
۳) حتما حواستان به قول و وعده ای Promise که به جامعه مخاطبین خود میدهید باشد. تصویر درستی از خود بجا بگذارید. مهم این نیست شما چه برچسبی روی خودتان میزنید، مهم برداشت و تفسیر دیگران از شما و برندتان خواهد بود
این روزها همه باهوشند
تفاوت سطحی بودن و عمیق بودن و ویترین را میفهمند. پس بجای توجیه اشتباهات خود، آنهارا توبیخ کنید.
۴) انسان موجودیست ذاتا اجتماعی و نیازمند توجه دیگران. دیده شدن اصلا بد نیست، چه در زندگی فردی چه در زندگی شخصی، ما دوست داریم افراد بیشتری ما را تائید کنند و بشناسند.
ولی نباید به هر قیمت دیده شد. باید مطلوب و محبوب باشید و نه مشهور و معروف. با رفتار و گفتار خود سعی کنید در ذهن و قلب دیگران نفوذ و رسوب کنید.
۵) نکته راهگشا، کارکشا و کلید موفقیت، تمرکز، عمیق و دقیق شدن در یک حوزه و تخصص است. یعنی یک کاری را هم تجربی و هم علمی در حد خوب یاد داشته باشیم.
همچنین ارتباطات شفاف، سالم و واقعی با دیگران را اصلا فراموش نکنید، ما به تعامل با دیگران نیاز داریم نه تقابل.
بهترین نوع برندسازی برای یک فرد یا شخص نیز همین ارتباطات اوست.
برندشخصی ما داری نیمه پنهان و نیمه تاریک نیز هست. اما باید تلاش کنیم آن چیز که واقعا هستیم را به دیگران نشان دهیم، نه یک تصویر و نسخه غیر واقعی را. ما نباید فقط یک ویترین زیبا داشته باشیم. نقاب نزنید، قاب زیبا از خود بسازید.
( نوشته: امید ملائکه مدیر و موسس ایران برندینگ )