برند سازی شخصی (پرسونال برندینگ)برند و برند سازیکسب و کار

کاریزما چیست؟ | چطور روی دیگران اثر بگذاریم؟

چرا بعضی‌از افراد گاها همه را به خود جذب میکنند و مردم شیفته آنها میشوند؟

همه دیدیم افرادی را که در زندگی شخصی و شغلی خود بر روی دیگر‌ان اثر بیشتری دارند…
بنظر موفقترند یا بهوقولی حرفشان را میخرند

امروز دنیای پر از رقابت‌هاست. در هر رشته و تخصصی که حضور داریم باید به فکر پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی برای خود باشیم. تا هم بهتر دیده شویم هم درآمد بیشتری داشته باشیم.
پرسونال برندینگ به ما این قدرت و شرایط را میدهد تا بصورت همزمان هم در زندگی شغلی موفق باشیم و هم در زندگی شخصی. و دیگر در عرصه رقابت فقط یک بازیکن معمولی نباشیم.

اما کاریزماتیک بودن یعنی چه ؟

کاریزما ، جذابیتِ غیرعادی و دارا بودن صفاتی ویژه، ممتاز و منحصربه‌فردی است که مورد ستایش افراد زیاد جامعه مخاطبین است.
جاذبه‌ای انفرادی(فردی) که اثری اجتماعی (جمعی) دارد.

انسان ذاتا موجودی است اجتماعی. همه ما دوست داریم در زندگی شخصی و شغلی خود برای دیگران اثرگذار باشیم،
بهتر دیده بشویم. از ما بصورت خاصی یاد کنند
و در نهایت با عشق تائیدمان کنند..‌.

درواقع کاریزما مجموعه‌ای از ویژگی‌ها ، خصوصیات و رفتارهایی است که باعث می‌شود برای دیگران جذاب باشید.
و یکی از مهمترین المانهای موفقیت در برندینگ شخصی هم کاریزماتیک بودن است. گرچه پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی به معنی بزور دیده شدن ، تظاهر و فقط ویترین تو خالی ازخود نشان دادن نیست.

کاریزما از کلمه یونانی «charis» گرفته شده است که به معنی گیرایی یا موهبت است

شخص کاریزماتیک، به طور خاصی گیرا، دوست‌داشتنی و در بسیاری از موارد، اندکی سحرآمیز و بسیار جذاب به چشم‌میآید و در یک جمع کاملا متمایز و اثرگذار است.
اکثر شخصیت‌های مشهوری چون:
مارتین لوترکینگ ، الکس فرگوسن ، ماهاتما گاندی ، دکتر مصدق ، میشل اوباما ، نلسن ماندلا ، استیو جابز ، وینستون چرچیل ، پروفسور سمیعی و…
همه به خاطر کاریزماتیک‌ بودن‌شان شناخته شده و مشهور هستند افرادی که:
جذبه دارند، صادقند، صراحت داشتند . مطمئن، الهام‌بخش و صمیمی هستند.
آنها به حرف‌های دیگران اهمیت می‌دهند. بر روی یک مسیر و شاخه متمرکزند. و دارای جذابیت ذاتی هستند ، که اغلب افراد را فورا در جای خود خشک می‌کند و در نهایت موفقتر میشوند.

بدین ترتیب کاریزما داشتن در حوزه کسب‌وکار و تجرات هم عالی و کارا هست.
شما در هر جایگاه و سن و کاری که هستید میتوانید بهتر دیده شوید و برند شخصی کارا داشته باشید. حتی اگر مدیر نیستید، وقتی کاریزما دارید، افراد دوست دارند با شما کار کنند.
(آنها جذب ایده‌هایتان می‌شوند به نظر شما اعتماد دارند، و احتمال بیشتری وجود دارد که تحت تأثیر شما قرار گیرند)

 

آیا می توان کاریزما را کسب کرد؟

آیا من هم‌ میتوانم فردی کاریزماتیک باشم؟
کاریزما اکتسابی است؟

شکی نیست که برخی خصوصیات کاریزماتیک
در برخی افراد به صورت طبیعی و ذاتی وجود دارند. مثل اعتماد بنفس ، و در برخی وجود ندارند.
اما حتی افرادی که به صورت ذاتی هم این خصوصیات را ندارند می توانند با تمرین و آموزش دیدن، کم کم در طی زمان شخصیت کاریزماتیکی کسب کنند.
البته افرادی که به صورت ذاتی خصوصیات کاریزماتیک ندارند، کار سخت تری برای کاریزماتیک شدن دارند. ولی وقتی تلاش میکنند موفقترند و بهتر از دیگر افراد نتیجه میگیرند.

 

افراد کاریزماتیک چگونه اند؟

سکوت بجا
متانت و احترام به همه افراد
لبخند مناسب
زبان بدن مناسب و فن بیان قوی
دایره واژگان خاص و جذاب
خوشپوشی و شیک پوشی
تخصص زیاد و عمیق بودن در آن تخصص و شغل
خودِ واقعی بودن
دانش و اطلاعات عمومی بالا
اظهارنظر نکردن در هرچیزی
صداقت و صراحت رفتاری و…
از شاخصه های مهم و کلیدی افراد کاریزماتیک است.
مواردی که شما هم میتوانید هر روز بهترشان کنید و در حال بهبود آنها باشید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. ورنر ارهارد با چند استاد دیگر از دانشگاه هاروارد در دوره رهبری خصوصیاتی شخصیتی برای یک رهبر را معرفی میکنند که درک اون ۴ خصوصیت و عمل به اونها میتواند یک شخصیت رهبر یا راهبر ایجاد کند
    در واقع میشه گفت ایشون عمیق ترین مطالعه را در مورد راهبر بودن دارند که هر کسی بخواهد موضوع رهبری را درک کند بهتره نگاهی به موضوع بندازد
    موفق باشید
    زندگیتون پر خیر و برکت

  2. در تصویری که گذاشتین چند تن از گلوبالیستهای معاصر هم هست که یکی از کارهاشون خوردن بچه هاست
    در موردشون بیشتر تحقیق کنید
    برخی الگوهای شخصیتی فقط ساخته رسانه ها و پروپاگانداها هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا