برند سازی شخصی (پرسونال برندینگ)برند و برند سازیکسب و کار

یک مدل کاربردی و پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ امروز شدیدا مورد توجه و بحث قرار گرفته است زیرا افراد بیشتری متوجه شده اند بهترین نوع بازاریابی ، بازارسازی برای شخص خودشان است و قدرت برند شخصی یا پرسنال برند را درک کرده اند.

موفقیت فردی و موفقیت شغلی برای شما همزمان اتفاق می افتد اگر حواستان به برند خودتان باشد و آنرا خود مدیریت کنید یا بدانید که برندشخصی قدرتمند فقط مشهور بودن یا معروف بودن نیست.

امروز فقط خوب بودن مهم نیست بلکه خوب دیده شدن هم بسیار مهم است ولی نه به هر قیمت و روشی.

برندشخصی و پرسنال برند شما به این معنی نیست که فقط معروف و یا مشهور شوید و نباید برندشخصی را با شهرت اشتباه گرفت، درواقع پرسونال برندینگ یعنی المانها و خواص یک برند را بر روی یک شخص اجرا کنیم. و این یعنی محبوب بودن و مطلوب شدن برای افراد بیشتر.

برند شخصی یعنی داشتن یک تخصص و حرفه و عمیق و دقیق بودن در آن کار در واقع یعنی استاد شدن در یک شاخه و فن و حرفی برای گفتن داشتن و دچار عیار و عتبار بودن

پرسنال برند یعنی : اصالت ، تخصص ، تمایز و یک خدمت از شما که گره گشا و کارگشا باشد برای دیگران. درواقع پرسنال برند خوب یعنی فردی با روش و منش درست. یعنی مهربانی

برندشخصی بیان کننده درک افراد از شما و تخصص و هویت تان خواهد بود.

درواقع یعنی نگاه و نگرش دیگران نسبت به شما چگونه خواهد بود، یا دیگران شمارا چگونه تفسیر یا تصویر میکنند. وقتی نام شما به میان میآید شما را چگونه یاد میکنند و توضیح میدهند و شما نسبت به بقیه در جایگاه چندم ذهنی مخاطبین خود قرار دارید. اکر مثبت باشید و بالا قطعا موفقتر هم خواهید بود. برای همین است که امروز برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ بسیار مهم است. به شرطی که بر اساس شرایط و روحیات و داشته های خود قدم بردارید و نه اینکه بخواهید یک نسخه کمی از فرد دیگری باشید.

مدلهای زیادی برای توسعه برندشخصی مطرح شده است که هرکسی میتواند بنا به شرایط و نوع تخصص خود از آنها استفاده کند اما برای توسعه فردی و روانشناسی کاربردی مدلهای ساده و عمومی تر کاربردی تر هستند

همانطور که گفتیم امروز بهترین و کاراترین اسلحه شما در موفقیت فردی و یا در کسب و کار ، قطعا برندسازی شخصی است.
برند ، عیار و اعتبار شماست که شما را نسبت به افراد شبیه شما یا رقبا ، موفقتر یا شاخصتر خواهد کرد، بعضی ها برندشان را خودشان مدیریت میکنند، توسعه میدهند و بروز نگه میدارند
و افرادی هم حواسشان به برندشان ، شُهرتشان ، تصویرشان و خوب دیده شدنشان نیست. و معمولی باقی میمانند یا از یک سطحی بیشتر پیشرفت نمیکنند.

LEARN Model

مدل کاربردی LEARN در دهه نود میلادی توسط دکتر تایلا دل ( Twyla Del ) در کتاب How to motivate people ارائه شد.

مدلی ساده اما کاربردی برای بهبود ، توسعه و قویتر بودن برند اشخاص

Learn

اولین اصل اساسی پیشرفت و یا سعادت در زندگی این است که یاد بگیریم، همیشه باید یاد بگیریم
بروز باشیم و در کنار تجربه، دانشمان را هم بیشتر و کاراتر کنیم

Examine

انسانهایی موفق خواهند بود که مدام در حال بازرسی و بررسی خودشان ، رفتار و اقداماتشان هستند، تا بتوانند با رقبا رقابت کنند

Act

هیچ رویایی، هیچ خواسته ای و هیچ هدفی فقط شفاهی و در خواب و خیال به واقعیت تبدیل نخواهد شد.
(سکون و ایستایی و روزمررگی برای انسان سم است)
همه اتفاقات زمانی شروع میشود که شما شروع کنید، اقدام کنید و حرکت کنید
آب راکد هم در نهایت میگندد

Respect

عزت نفس متفاوت از اعتماد بنفس است
انسانهایی حال خوب و خوشبختی را تجربه میکنند که بعد از خودشناسی و خودآگاهی، به خود و دیگران احترام میگذارند. تا خود محترم بمانند
این همان بومرنگ مهربانیست
که در نهایت به خودمان برمیگردد

Never

استراتژی و مسیر درست این نیست که فقط فکر کنیم، چه کارهایی کنم تا بهتر شوم تا موفق تر شوم
اتفاقا برعکس…
(روش درست یعنی ما بدانیم چه کارهایی را نباید کنیم تا موفقتر باشیم)
یک لیست از کارهایی که نباید انجام دهید تهیه کنید

سعی کنید وعده برند مناسب و واقعی از خود به مشتریان و مخاطبینتان ارائه دهید و به آنها پایبند باشید. برند شخصی شما در طی زمان ساخته میشود اما امکان دارد با کوچکترین خطایی از شما دچار تنش و نقصان شود مس حواستان به رفتار و کردار خود باشد.

 

امید ملائکه
مربی و مشاور تخصصی برندسازی شخصی

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا